tisdag 31 januari 2012

kylig irritation

Min breda rumpa och mina tjocka lår,
de är inte varma som ulliga får.
De är fulla av fett och ister,
kylan den sitter där som klister.

Herregud jag blir vansinnig på dem då det ALLTID är så KALLT då jag är ute. Ingen skillnad hur jag försökt packa in dem före så extraknäcker de alltid som isbitar efter några minuter. Argh!



Idag hade jag lilla safiren på vuosihuolto. Blev nån hundralapp fattigare och så jävla irriterad. Ibland blir jag förblindad av min irritation och förstår fan inte varför vi måste bo här ute i buschen å bli ruinerade på en massa jäkla utgifter, billån, försäkringar, bensin, reparationer osv x 12 månader i året. Det blir en massa tusenlappar jag kunde göra bra mycket roligare saker för än tvätta fanskapet, tanka, frysa ändan av mig och skrapa bort halva utsidan. Då man kan leva civiliserat för 35€/månad x 12. Men jag är inte bitter! Det är bara ibland, si så där några gånger i veckan, som det dyker upp det svarta gasmolnet...

4 kommentarer:

  1. Det var den finaste vers jag läst på länge :)

    Det är inte kul det här vädret. Inte alls.

    SvaraRadera
  2. Men hyran är ju mera moderat i bushen i alla fall:)

    SvaraRadera
  3. Hehe, ibland slår poeten till :)
    Det är roligt en tid, sen blir man bara så handikappad och irriterad då inget fungerar pga kylan.

    SvaraRadera
  4. Det är ändå dyrare här om man räknar alla utgifter tillsammans på en månad så tyvärr är det inte någon tröst heller. Kanske det att shopping inte händer ofta, det spar man ju några slantar på :)

    SvaraRadera