lördag 8 mars 2014

90 days to go!

Om 90 dagar sätter jag mig på flyget.
Flyger i drygt 3h.
Sen kommer jag i 7 dagar att endast bära bikini, sololja och klänning.
Vi har bokat en södernresa!
Det blev min 30-årspresent till mig själv, och makens 30-årspresent. Han är jätteglad ;)
Hej hej Grekland!

Det var inte lätt att hitta en någotsånär billig resa. Utan att jag behöver ta tjänstledigt. Utan krångel.
Till sist lyckades det.
Vi har velat, drömt, funderat och tänkt fram och tillbaka.
Sen bestämde vi oss, efter makens förlorade vad förstås hehe. En sista tumisresa. Bara vi två. Före det blir att satsa på renovering och hårt arbete i flera år framöver.

Man måste ju unna sig något för att orka!
I dag fick jag en ledig dag. Stavgång, prärien, solen och ljuset har den innehållit. Nu skall jag invänta mina killar och motionera stickorna och Pretty Little Liars foldern.

Hoppas ni får en alldeles förträfflig lördagsafton i blåsten och solstrålarna!

9 kommentarer:

  1. Var ska ni renovera?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mina morföräldrars stuga. Vi har äntligen dragit igång köpet och förhoppningsvis är allt pappersarbete klart till sommaren :)

      Radera
    2. Den är i byn Karvsor.

      Radera
    3. E blir ti by tramp upp Mollys stig längs Källtooi tå å by kom å riv me ås ;p

      Radera
  2. Å, vad roligt! Jag drömmer så om en resa också, men till hösten kanske.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det skall bli så skönt! Vi har inte så många tidpunkter att välja mellan med mitt jobb. Åker man jul, sport, eller påsklov får man ju betala dubbelt. Minst.

      Hoppas ni hittar nån resa att se framemot också!

      Radera
  3. ÅÅÅh Grekland va kul!! :D Gia sou Ellada!! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, skall bli så skönt!
      Vi har aldrig varit i Grekland tidigare så det blir kul.

      Radera