måndag 24 mars 2014

Våren!

 I dag var jag så tidigt hem efter jobbet. Var på en valrunda och avslutade dagen redan 14.30. Hann dricka kaffe och njuta av vädret före vi for på promenad. Fick sådana vårkänslor där vi gick längs vägen så jag beslöt att ta tag i räfsan då jag kom hem. Den romantiska bilden jag hade haft av sol som värmer mina kinder medan jag räfsar upp och plockar bort skräp gick snabbt i stöpet då man har en marodör som sällskap. Först krafsar han ut allt tillbaka. Sen blir han alltid galen då man tar fram en dammsugare, en golvmopp, snöspaden, snöskuttan, sopborsten eller räfsan. Det slutade med att han fick vara på insidan medan jag färdade upp :)
Och titta nu, under alla kvistar, kottar och barr samt barklagret fanns en rabatt! Återstår att se om något övervintrat och tittar upp eller om det blir att införskaffa nytt.

Nu skall jag på gympa och killarna till Karvsor för att spola lite lera av bilarna. Man blir ju lite ledsen i detta väder...hoppas det snart torkar upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar