torsdag 13 mars 2014

Idétorka

Har lite idétorka här med vad jag skall börja på som nästa projekt.
De flesta babygåvor är nu klara. Känner att jag borde börja på något som räcker lite längre.
Så jag kan ha flera arbeten på gång och inte hinna tröttna.
Jag har ju den där tanken, drömmen, om att göra en Pippi-tröja till mig själv. I grått, med gröna och gula ränder. Har nu bara inte kommit till skott med garnuppköpet.
En Pippi-långtröja har jag ju beställt av Linda redan till min 30-årsdag, om du kommer i håg ;p

Så är jag så irriterade på alla dessa enskilda garn man handlat någon gång då man sprungit över något jättemjukt eller jättefint. Vad skall man liksom laga?!? Strula sönder det till just bara barnsockor och -vantar eller?!

Jag har nu helt enkelt inget att ta i händerna.
Katastrof!

Hela kvällen känns ju förstörd.
Måste nog inventera lagren en gång till ifall jag inte skulle komma på något snabbt.
Så här kan vi ju inte ha det! :)

2 kommentarer:

  1. Jag beställer en pippimössa som passar till mina pippivantar! :) Sedan kan jag också ta ett par till pippisockor i färgerna lila, vitt och rosa. Jag menar ifall du är heelt sysslolös! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mössan kan jag stå till tjänst med, sockorna får du delegera på mor ;)
      Bara att inhandla garn och ge det till mig.

      Int har du annars lånat ett par vita, supertjocka stickor av mig?

      Radera