onsdag 12 mars 2014

Sockar!

Förra veckan började jag på ett par sockor, så jag skulle ha något att syssla med på Stickcafe. I söndags blev de klara. Försökte använda upp de små nystan som man har i några exemplar. De är stickade av Carolinagarn med stickor nr.4 (jösses vilken skillnad på hur fort det går jämfört med då jag stickat med nr.2!!!). Då jag började med dem så hade jag ingen speciell i åtanke. Bara började med skrynklisar för de är roliga att sticka, och randigt är alltid kul för då ser man hur arbetet växer ;)
Men under arbetets gång blev det klart, de skall få åka över potten.
Jag tänker alltid att jag skall sticka ett par större sockor. Inte bara babysmå. Men så där under arbetets gång tycker jag "himmel vad de blir långa" och börjar ta ihop. Och sen blir de lika små som övriga...Har ju inga egna barn så min uppfattning om hur stora barnfötter är, är lite svävande :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar