måndag 17 mars 2014

Tidsfördrivet

Medan jag var utan idéer och material var jag tvungen att fördriva tiden med lite annat.
Ett par kottsockar, var tvungen att variera lite under foten. Lite fantasi och inspiration är aldrig fel!
Sen blev det två grytunderlägg också. Köpte garnet på vårt första stickcafe efter att ha blivit inspirerad av Handarbetsaffären. Hittade dock inte mina supertjocka stickor så de är stickade med nr.5. Det blev ganska bökigt och de blev mycket mindre än provexemplaren.
Sist men inte minst freestylade jag en Pippi-mössa. Blev inget av min halsduk. Rev upp. Gjorde om. Tror ändå att garnet är ok för nu har jag en plan....





...Att sticka en tröja till mig själv! Av det mjukaste Merino-garnet, som man får tag i i vår lokala affär. Skickade maken att handla idag. Så nu har jag en hel påse full av material. 13 nystan! Iiiik! Övergav Pippi-idén och föll för en ok-tröja istället. Vi får se hur många år det tar :D


Ni kommer väl ihåg att hänga med på vårt tredje Stickcafe inkommande onsdag!! Kl.18.30 på Norrvalla. Trevligt umgänge utlovas :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar