söndag 9 mars 2014

Ljuva söndag!

Denna söndag bestämde vi oss för att styra kosan till villan. Först en härlig sovmorgon och sen packade vi oss iväg.
Inledde med att göra upp eld i bastun, laddade ugnen full och for ut på länk. Gick liiite trögt efter den ihållande snorigheten. Men kom mig igenom passet.
Sen bastade vi och njöt. I fjol då vi premiärbadade i mars var det fullt med snö utanför och det bara rann längs väggarna hur fuktigt det var. Inte riktigt lika år, men det är ändå alltid härligt att bada på villan.
 Sen satt jag och njöt av de få strålarna som kom sig genom molntäcket och drack varm oboy medan vinden ven och maken härjade med grillen. Det blev ingen lång stund ute, alldeles för hård och kall vind. Men snart kanske man kan börja sitta längre stunder och njuta :)



Den här tokiga lilla knappen hade vi ju också förstås med oss. Han var hela dagen på löst, både på gården och då vi var på länk. Och det gick så bra. Då vi mötte bilar kom han då vi lockade och vi kunde hålla fast honom och sen fortsätta. På gården yrde han på åt alla väderstreck men for aldrig över gränsen och kom då vi lockade (tränar honom med klicker för tillfället).
Skröt på honom och berättade för min mor och far hur duktig han varit då vi var dit och återlämnade vattendunken sen. Nå vad gör han då om inte smiter sin väg och springer iväg längs Vöråvägen...han som aldrig brukar fara ut på vägen...suck!
Måste skylla på tonårstrots, eller något..?

Nu tänker jag avrunda söndagen med vattengymnastik och sen tror jag maken lovade grilla upp de sista två korvarna då jag kommer hem. Korvdiet idag alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar