lördag 20 december 2014

Jullovet, du kom!


Och inte en dag för tidigt!
Den här hösten höll på att ta knäcken på min gamla kropp.
Men nu är det jullov som hägrar, i två veckor.
Fatta, så skönt det kommer att bli.
Sovmorgon, kaffe och VBL, renovering, motion, julfirande, nyårsfirande, kompishäng.
Hoppas också på snö och strålande sol.
Ajaj, det skulle göra gott för själen!


Känns som om jag haft julafton redan i tre dagar.
Den ena fina presenten efter den andra har ramlat in. Det är försenade 30-årspresenter, små julgåvor, julkort med tillbehör och allt möjligt gott. Godislagret är så sprängfyllt alla redan och julafton har inte ens varit. I år har jag lovat mig själv att få frossa i godis och choklad så mycket jag vill under lovet. Sen tar vi nya tag i januari!
Längtar redan till den första mellandagen då maken jobbar, jag får se serier och äta choko hela dagen, sticka och vara hem med Freddi. Ah, så skönt det kommer att bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar