onsdag 10 december 2014

Vad jag inte skulle klara mig utan:

I detta härliga "vinter"väder är det tre plagg jag inte skulle klara mig utan. Min softshel jacka, mina vindtäta byxor och de vattentäta skorna. Flera gånger i veckan skall det ut och promeneras med hunden. Och dessa är helt oumbärliga! Visst sved det lite i börsen då jag införskaffade dem, trots att jag köpt samtliga på rea och skorna begagnade men ack vad det varit värt att under några år samla på sig en ordentlig utrustning. Anser att man i den här åldern då man inte växer ur kläder och kanske inte slavar under vad som är säsongens nytt varje år faktiskt kan satsa lite på sig själv. På kvalité som håller. I många många år! Jag har dessutom tagit en storlek större än vad jag normalt har så jag kan sätta lager på lager under. Kan verkligen rekommenderas eftersom jag således kan använda dem året om. Det är bara ett par vatten- och vindtäta handskar som saknas så skulle det vara komplett. *vink vink tomten*

 Ah huvan som smiter åt kring ansiktet som en andra hud nästan. Inga kalla öron här inte!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar