tisdag 1 februari 2011

februari!

Idag är det ny månad och nya möjligheter. Detta skall bli min positiva månad, bara för att den är kortast och jag slipper hyckla sen ;)
Vi fick starta med 2h skidning i morse, och tro mig det var nästan riktigt skönt! Jag fick skida med 0-2, hade fästa under mina skidor så det for framåt istället för bakåt denna gång, vi skidade runt träsket så det var inga backar och vädret var strålande! Hurra för en bra motionsstart på dagen!
Min fästman har glömt att ta upp maten som vi skulle tillreda idag. Dessutom har han frusit båda köttbitarna i samma låda så de är helt omöjliga att ta ifrån varandra (don´t get the logic!). Men det är ju jättebra, då får jag hälla i mig hallonåmjölkblandingen här intill medan jag väntar på matleverans och det är ju hälsosamt och magert. Hurra för matfri kväll!
Jag har varit på skolningar idag, det är alltid bra att lära sig nya saker, få mer arbetsuppgifter och samtidigt höra att detta kommer att driva många till burnout och att det redan finns flera som är sjukskrivna pga av detta. Hurra för att utnyttja sina hjärnceller, lära sig nya saker och bli mer flexibel på jobbet!
Jag har idag hackat på kopieringsmaskinen över 1h eftersom den inte gjorde som vi ville. Hade kommunens datastödperson dit, ringde till de som vi köpt dem av och fick den till sist att göra det den skulle. Det var roligt att tänja ut sina nerver och få den duktiga apparaten att fungera! Känner att jag har bättre tålamod och mer kunskap angående att trycka på knappar.

Nu skall jag ta mig en riktig funderare på jobbet och skissa upp planer till några projekt som jag tänkt ha i skolan.
Och avslutningsvis får ni njuta av lite bilder från min fantastiska arbetsplats med omnejd. De är tagna under morgonkvistens skidtur:



Här e guidning så ni vet var och med vad jag håller till på dagarna ;) (den är mest tillägnad mina södern-vänner som inte vet hur det ser ut mitt i skogen mitt på landet)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar