onsdag 23 februari 2011

mötet

Just det, jag var ju på ett supervuxetpoängsamlan-möte till banken idag.

Hon meddelade mig att jag borde börja pensionsspara, det lät så här om jag citerar:
Blablalbla, fonder, blablabla bla, aktier, blablalbla blabla räntebesparingar, blabla 63års ålder och då betalar vi ut det på en period på 10 år om inte du jobbar till 64 då blir det 8 år och blablabla. Blah?
Öööh, va?
Hur mycket vill du betala i månaden?
Ööh, jag vet inte.
Jag har ett program som räknar ut det ultimata här....blablablablablabla......välj 4 fonder.
*Jag blundar och pekar ungefär 4 gånger på ett papper fullt med kurvor från vänster till höger och uppifrån ner......och ler lite dumt*
Blablalbla.....åh, ni har inget hus?! Då borde du börja bostadsspara, blablablabla, vi öppnar ett konto till dig, det är jättebra med förmåner blablablabla.
Nej tack, inga fler konton!

Det tog 1h att komma fram till vad jag skall betala in på min pensionsbesparing per månad, och de frågor hon inte kunde svaret på skulle hon ta reda på och på fredag skall jag dit IGEN.
Jag menar, hur svårt kan det vara?! Kanske borde bara köra på pengarna-i-madrassen-fonden.

2 kommentarer:

  1. jo, bankerna ska också gå med vinst, och det gör de tack vare dumma vi som snällt/dumt har våra pengar där. :P

    SvaraRadera
  2. Jaa, int fattar man myki åv va di momlar åpå me it!

    SvaraRadera