måndag 21 februari 2011

mummu-duunit! *2

Jag var så mummu-fierad då jag kom hem från jobbet idag att jag borde ha klätt mig i magtröja å avklippta jeans, rökt en LM lights menthol och kräppat håret lite för att återgå till verkligheten.
Jag var först till Apoteket och hämtade ut på recept.
Sen till handarbetsaffären och köpte garn till vantar, garn till täcke och vamp (heter det så?) till en duk.
Sen till Halpin och köpa ett underställ för damer + thermokalsonger.

Sen for jag hem och hyperventilerade och konstaterade med andan i halsen att tack gode gud jag får besöka Vasa stad på onsdag och Helsingfors nästa vecka!
Detta att bo mitt ut i ödemarken förstör mig sakta men säkert inifrån!

2 kommentarer:

  1. Nu får du väl ta och ändra dig! Det är ju alltid fint i hemtrakten och H:fors är inget att längta till med trafikbuller, dålig luft, långa butiksköer och höga hyror. Här har vi lugnt och skönt med de egna i närheten och det är ändå det viktigaste i livet.

    SvaraRadera
  2. Det är sant som du säger, de närmaste i livet är viktigaste.
    Men jag känner att jag ännu inte riktigt vill ge mig till ro på landet, skulle gärna uppleva lite annat ännu medan vi är unga och har möjlighet.
    Alla människor är olika och vill bo och leva på olika sätt.
    Och det att det bara är trafikbuller och långa köer och dålig luft i H.fors är en myt! Jag bodde på världens finaste och lugnaste ställe med vattnet och parker bara några meter bort. Det finns fina ställen även i städer.

    SvaraRadera