torsdag 28 oktober 2010

autch 2!

Denna gång för visa-räkningens skull!
Men ack en sån ljuvlig och fantastisk och lycklig eftermiddag det blev.

Jag åkte till bokmässan med min fribiljett i högsta hugg och med en avsikt; att hitta förlaget Vingpennans monter för att ta reda på om de har böckerna i storformat ännu och vart den ena tagit vägen som man inte hittar någonstans. Det tog inte länge innan jag hittade dem och fick negativt svar. Men författaren var där, jag har pratat och diskuterat med en riktig bokförfattare och förlagsgrundare som vilken världsvan människa som helst! Hon var supersöt (fast hon gav mig negativa svar på alla mina frågor, så om någon har hennes bok J. och Silverligan till salu så KÖPER JAG!!) och sen signerade hon mina böcker -lycka- Rekommenderar hennes böcker varmt! Speciellt "Mitt liv som hund" och "Allt kan hända hos Johanssons", ja typ de jag läst hittills ;D
Sen borde jag ha åkt hem!!!


Men oooh så mycket fina och realiserade böcker jag hittade! Har länge tänkt börja samla på mumin-serien men de är ju så förbannat DYRA! Gissa min lycka då de sålde dem 8€/st och hade den första urgamla på plats!! LYCKA igen! :D
SEN bestämde jag mig för att åka hem!

Men mässcentret är stort och jag förvillade mig till andra ändan, och gissa min lycka IGEN; Man slapp till mat- och vinmässan på samma biljett! Iiiiiiiiik!!! DÄR vandrade jag LÄNGE och smakade på diverse ljuvliga chokobitar, krämer, pinnar, ostar, bröd, oljor, vinägrar, sylter och marmelader. (Behövde nästan inte äta kvällsmat då jag kom hem ;D ) Skulle inhandla fancy te-sorter men de tog inte kort så det roliga tog slut. Men lite choko fick följa med mig hem som plåster på såren :D
Det konstigaste jag smakade på var lakritsmarmelad, det passade liksom bara inte sig. Irrade in till K-18, vinmässan också. Men där kostade ALLT så därifrån försvann jag snabbt som ögat ;)
Men oj så glad och lycklig jag var då jag irrade hem därifrån. Lite lätt och smaklig mat, toppad med parmesan var pricken över i då jag kom hem.

Nu skall jag värma glögi, öppna lite choko, mysa ner i soffan, tända doftljus och bestämma mig för vilken av böckerna jag skall börja med. Har faktiskt inte läst en enda av dem :o
OJ så glad jag är nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar