söndag 17 oktober 2010

LONDON!

Lördag 9.10.10
Efter att ha mötts på perrongen i Tampere, nervöst väntat i 1½h på flygbussen (jag stod för den nervösa delen!) kom vi äntligen fram till terminal 2 och kunde checka in oss själva. Vilket skämt till flygplats altså!! Det kändes som att vara ute i Sibirien på ngn B-flygplats...
Jag klagade verkligen inte på dagens lunch, stor kopp té och Twix :)
Sen var vi äntligen i luften och påväg bort, hur skönt som helst och jag var hur glad som helst!
Vem sku inte vilja hoppa å studsa på de här tottarna?!?






Söndag 10.10.10


Strålande vackert väder på söndagen, varmt som sjutton +20!! och vi tog oss en tur till Camden.



En tavla till finkan och några smycken till mig följde med oss hem.
Fint väder och njutning utomhus, lovely!

Kvällen avslutades på en sushi-restaurang med chokokaka till efterrätt. Dieten är ett minne blott!






Måndag 11.10.10




Enligt mig en av de finaste sevärdheterna i London, Tower bridge. Och på mitt fjärde besök i staden fick jag äntligen promenera över den också :)





BigBen, Houses of Parliaments, LondonEye = andra obligatoriska sevärdheter jag fixerat mina bruna små på 4 ggr om. Blev tyvärr ingen åktur i Ögat för köerna var ENORMA!!






Utanför Buckingham Palace och the golden gates. Superfint väder även denna dag och VARMT hade vi det!



Wohoo, PC e den coolaste sevärdheten!


Sen världens största och godaste hamburgare före....



...resans höjdpunkt; Musikalen Grease! Gud sig förbarme så bra den var, rysligt bra platser hade vi också kunde nästan se svettpärlorna på skådisarna. Åt en liten glassburk i pausen, inget kaffe här inte :)




Tisdag 12.10.10
Båda värdarna var lediga så vi bestämde oss för att va lite kulturella.

Brittish Museum it is, fortfarande vackert väder ute :)


Dik-Dik, så sööööt. Titti vill ha som husdjur! Mini-Bambi men med horn juh :)



Det var också på detta museums "Human biology"-avdelning jag bestämde mig för att INTE skaffa barn. De hade allt där 1:1, snacka om läskiga framtidsutsikter jättimelon genom ärthål liksom. Huuuga!
På kvällen beställde vi Indisk take away och det var ju en intressant upplevelse, helt god men kanske ingen blivande favorit. Drack rödvin och tittade på världens sämsta film, ngt med 9 hette den :)




Onsdag 13.10.10
Vi shoppade som dårar hela dagen lång och försökte febrilt göra slut på våra sista pund!
Jag storfyndade; 2 stövlar som går över mina massiva vader och lyckan var gjord! Sen va jag inte sur längre över att jag inte hittade ngn ny garderob och Anders shoppade upp allt extra rum i min kappsäck.
Killarna på Thai-restaurang på kvällen.
Och tjejerna. Värdparet bjöd oss på Thai-restaurang som förlovningspresent den sista kvällen. Där avnjöt vi superbt god mat!

Torsdag 14.10.10
Gick tydligen inte att lägga in fler bilder nu. Kan berätta att vädret var grått, regnigt och tråkigt så det var inte alls sorgligt att lämna Londons storstadsliv bakom oss. Vi tog oss ut till Stansted helt själva, tänkte missa vårt flyg och hade överkg-iserade väskor båda två. Men vi kom oss till sist iväg till Riga och tur var väl det! :)

Och om jag gissar rätt nu kommer alla bilder att va helt sekaisin och texten på fel ställe...typ!

2 kommentarer:

  1. Ni verkar ha haft en underbart mysig helg.. men nu vill ha hör om romantiken o prag, er int e en underbar stad? Man blir väldigt kärleksfull där :)

    SvaraRadera
  2. Vi hade det superbt! Speciellt veckoslutet, men int i prag utan i riga ;)

    SvaraRadera