tisdag 5 oktober 2010

sista gnället

denna vecka!
Känns som att det varit lite dålig energi här på min pinky-side på sistone. Har gnällt och varit uppgiven på det mesta, känt vrede, frustation och uppgivenhet. Och kan ju inte säga precis att det blev bättre efter dagens samtal att vi får antagligen flytta först i december! Fast jag gått runt och skämtat om att vi inte kommer att få flytta före jul så hoppades jag ju innerligt att då han sa "Senast i november" så skulle det ändå hålla. Men icke!

Nu till positiva saker:
tisdagen visade sig bli riktigt bra, fick en extra h med mina söta små och det är aldrig fel (speciellt inte då man slipper en av de tyngre :D), underhållning på lärarmötet så jag visste inte om jag skulle skratta eller tycka synd om eller bara skaka på huvudet, planerat och skrivit lite till min vikarie (OBS hur i god tid jag är ut!!!), ätit en god omelett, städat och doonat hemma i lugn och ro och nu är jag snart sockerhög på varm oboy och mörk-äckel-choko. Men idag känns det som om jag är värt det!
(mera +poäng jag slipper 2 av 3 tunga lektioner på torsdag eftersom jag sticker iväg på konsert med mina egna små stjärnor och har vikarie 2a och 3e). Fast det är fel att säga och jag som lärare inte får säga så, men ibland är det skönt att slippa tunga och jobbiga lektioner med krävande elever. Så det så!

Imorgon skall jag växla pengar, fylla på busskortet åt min vikarie, handla en present och få nattgäster x2 i 2 nätter. Det betyder att veckan är slut då de åker och jag måste PACKA :D:D Sen får jag ny nattgäst direkt på sönda, tror jag?!? Fullt upp på B&B @ sepänkatu.
På torsdag har jag ordnat ett besök på LL-center för mina kollegor. Jag hoppas det blir givande!

Nu skall jag invänta säsongs starten av NCIS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar