måndag 4 oktober 2010

mystery solved

Aij häv sålved de mystery; varför min mat smakat så konstigt på sistone och gett mig en avlägsen illamåendehet då jag ätit goda saker.
Orsak: någon har köpt kryddpeppar istället för svartpeppar och haft den i maten. Kryddpeppar = lutfisk och lutfisk = kväljningar och rysningar!
Undras just vem som kan göra såna tokiga saker i mitt hushåll?!??

Jag kom hem 19.30 idag från jobb och har massa saker som snurrar i mitt huvud, förstår inte att allt alltid packas till samma tid. Men denna gång är det mest trevliga saker och inte bara tråkiga måste-borde-tvingas saker :)
Har minutschema hela vecka fram till lördakväll kl.22.00 cirka, med några 20min spelrum här och där. Lovely!

Nu checka in å kolla upp grejer i Riga.

2 kommentarer:

  1. Hej snuttan!

    Har du sett senaste muminsäsongs mukin? Titta, jättecute;
    http://www.arabia.fi/web/Arabiawww.nsf/fi/astiasarjat_muumi-valikoima_osat_ja_varit_mukit

    Ha en skön kväll,
    Kramar från Lena

    SvaraRadera
  2. Oj den var superfin!!
    Tycker faktiskt att alla vintermuggar e sötare än de randiga sommarvarianterna. Men hittills ha de vari så mörka å trista.
    Hört/läst ngt om vilken de skall dra in efter bruna Sniffen?
    KRAM ti dig!!!

    SvaraRadera