lördag 8 juni 2013

10 år!

Sen den här barnsliga lilla flickan just fått sin vita mössa. Sommarlovet var i full gång med jobb, vänner och fest. Hade just varit på inträdesförhör till de två skolor varifrån studieplats söktes. Hade hela livet framför sig, virrvarr i hjärnan och visste nog inte så riktigt mycket om något.


I dag firar den vuxna kvinnan med sina klasskompisar. Många är vi som hållit ihop i vått och torrt dessa 10 år. Många minnen har skapats och bevaras för alltid i djupet av hjärtat.


Lite mer rynkor, lite mer ögonbryn, lite mer kilon och lite mer vetskap om var jag står i livet. Annars har det inte ändrat så mycket, har fortfarande hela livet framför mig och så
många drömmar kvar!

Och jösses det var svårt att få in samma pose som då. Till sist gav jag bara upp! Nu sitter jag och väntar på min skjuts, hoppas på en riktigt rolig afton!



6 kommentarer:

  1. Trevligt. :) Själv är det i år fem år sen jag fick min student- och frisörexamen. Så det firar jag ikväll med att träffa mina gamla frissaklasskompisar.

    SvaraRadera
  2. Söt har du alltid varit, men du ser smalare ut i ansiktet på den nya bilden.

    SvaraRadera
  3. Vart har de 10 åren tagit vägen? Och det syns knappt på bilderna att den tiden har gått! :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. De for till 5 år studier och 5 år jobb :)
      Heh, nå nog syns det ju lite nog att åren gått...

      Radera