lördag 15 juni 2013

Matbloggen

Due to the birthday var vi ut och åt igår. Hade siktet inställt på Strampen men det var fullbokat och, let's face it, inte speciellt trevligt sitta ute väder.
Det blev Kantarellis istället. Jag hade inte varit där sen vår bröllopsdags frukost med mina kära tärnor, och vi fick samma bord som då :) Anyways, sniglarna var utsökta, pepparbiffen underbar och vinet gudomligt, italienskt då klart :)
Tror att servitören var sommarvikarie eller så bara väldigt nervös. Han eldade upp halva min servett, tappade besticken och spillde vatten. Förutom det var det en fin afton!





Sen hastade vi hem så maken sku få plocka ihop till dagens svensexa. Han for tidigt på f.m och jag ser honom igen om en vecka. I morgonkväll styr jag kosan söderut till syster och systersonen.






Jag har ätit omelett på rester och honungsmelon idag. Mums! Plockat kryddor ur lådan. Härligt! Haft fint besök och löpt i skogen. Samt broderat lite. Heh, blev ju så där :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar