söndag 16 juni 2013

Söndagens bilder

Upp tidigt och göra sig klar för konfirmation. Fadderns yngsta son stod på tur. När har de hunnit bli så gamla?!? Efter en massa upp och ner stigande lät vi oss väl smaka av skinkfrestelse och tårta. Hur bra som helst! Även om jag älskar smörgåstårta så kan man ju ibland variera kalasen också :)


Ponchon färdigställde jag igår. Ni får inte se nå desto närmare bilder på den än. Blev inte riktigt nöjd och skall eventuellt göra om den. Om jag orkar!


Susar som bäst genom de finska skogarna och stickar lite småplock. Glömde saxen hemma så det är lite besvärligt mellan varven. VR gjorde mig inte besviken, redan i S.joki var anslutningståget försenat. Tror de försökte kompensera det i SMÖRgåsen, fick börja med att dissekera och avlägsna 1/4 av vikten. Huh!





En vecka i staden. Jippiii!!! Förutom att umgås med syster, systersonen, gamla kollegor och vänner tänkte jag mig sushi, sol, vandra runt i egen takt, Tokyo55, Esbo, uteserveringar, njuta och insupa civilisation och livsglädje, åka buss och kanske köpa mig ett minne eller fler :) Kommer att bli så gött så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar