tisdag 11 juni 2013

Ingen mommogen här

Fast jag har mommogenen angående handarbete och lite kaffedrickande så saknar jag helt den som har med fönstertvätt att göra (och strykjärn och oftast den som har med dammpartiklar och stekflott att göra).
Har under längre tid försökt komma undan fenomenet att tvätta fönster i vår. Kommit på den ena ursäkten efter den andra. Sist tvättade jag bara hälften också...nå ikväll började jag med övervåningen och de jag missade här nere i fjol. Ingen minsta gen i mig är stolt och nöjd och överexalterad angående det påbörjade projektet eller resultatet. Couldn't care less! Det är så TRÅKIGT och jobbigt med alla tusen små rutor och mellandelar. Mind me då vi bygget eget sen! ;) Detta är något jag gärna skulle se någon annan göra i mitt hem typ!
Varvar ner med stickorna och en, för kvällen, ny serie som nån av er läsare tipsade mig om:




Annars har dagen varit utomordentlig god. Hängde med fina typer, bildbevis ett, åt gott och njöt med ögat, bildbevis två.








Och så har jag jagat boende söderöver. Så många probs mindre vi skulle ha angående detta också om jag än en gång vore kvar...

4 kommentarer:

  1. The Mindy Project e sjukt bra! Mindy Kaling skriver själv manuset + har huvudrollen!

    P.S. Serien e redan inne på säsong 2.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså hon är en för underbar karaktär :D
      Jeee! Har en känsla av att andra säsongen hastigt blir aktuell. Går snabbt fram då avsnitten bara är 20 min :)

      Radera
  2. Sen e ju oxå New Girl riktit bra me Zooey Deschanel. Den serien har redan hunnit vinna priser.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske den blir mitt sticksällskap efter Mindy då :)

      Radera