tisdag 11 juni 2013

Kannor!

Har fått två nya till våra skåp och hyllor.

En glaskanna av mor. Den var fylld med solöga då den levererades, de är nu utmjölnade över hela duken typ...Jag önskade det skulle vara en Arabia, men det är nog en helt vanlig gammal kanna :)


Och en såskanna från Linda. Fast den köpte jag för en billig peng, före hon satte ut den på gårdsloppiset. Tror jag skall fynda lite mera lite senare i sommar där ;)

Se den passade ju alldeles förträffligt i vårt skabbiga och skavda, men ack så älskade, vitrin!




Måste kolla bloggen på datorn oftare. Har tydigen via min aijjFöun fått på nån konstig inställning som vänsterredigerar alla bilder. Vilket har gjort att det ser helt knasigt ut då man läser ett inlägg på en vanlig skärm. Råddigt och fult. Men som vanligt har det sett helt normalt ut på föunen. Ni får nog gärna meddela då estetiskt fula saker dyker upp här, korniga bilder och sneda inlägg! Men föun visar inte alltid verkligheten har jag lärt mig :)

2 kommentarer:

  1. Har Arabia glaskannor också? Jag trodde att de har bara porslin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ett minne av att ha sett en som det står 1l på. Men om den nu var gjord av glas eller porslin vågar jag inte sätta huvudet i pant på..?!

      Radera