onsdag 8 december 2010

bondtölpin vs stassbåoin

Idag efter jobbet hade vi personalens julfestplaneringsmöte, 2/3 av festgruppen på plats å vi fick mkt gjort. Hann avverka lite 1€´s skumppa, en pizza, 1 glas rött å mkt snarvel efteråt. Jag ger er ett utdrag:

Jag:
Åh, vi skall på A´s firmajulfest i helgen. Du vet, den med 2 chefer å 2 anställda. Alla över 40 utom jag å A. Jag skall såååå kommunicera på tumis med de andra fruarna eftersom jag är så vuxen å har mkt att säga till om med barnuppfostran, hussvårigheter, politk, krig å dylikt.
Dessutom hörde jag ryktesvägen att ledtrådarna för kvällen är (vi kommer att bli hämtade med taxi å vet inte destinationen. Taxi dit = there´s no way to go if it´s booooriiiing): man måste gå ut för att pissa. Klä er varmt, dubbla strumpbyxor för damerna, det draaaar kaaaaallt. Gissa min iver...

Arbetskollegan:
Åh jag blir så trött på alla inbjudningar vi får till alla premiärer å live-publik grejer vi får. Filmpremiärer, BB, Idols (både Sve å Fin), Tanssi tähtien kanssa (mannen är finn-kändis å jobbar på "maikkari" som det så fint heter i vardags språk)...det är så jobbigt att klä upp sig å dricka champagne å vin å skaffa barnvakt varje gång. Gissa min svarta rykande avundsjuka...

Feelisen på topp här på Smedsgatan ikväll. Bloggar, dricker vatten å väntar på tvättmaskinen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar