onsdag 29 december 2010

Dagen började med det omtalade stadsbesöket!
Jag hade skrivit in i min kalender onsdag kl.11, de hade skrivit tisdag kl.11, så där fanns ingen sömmerska...Som tur var fixade det sig 3h och 160€ senare...En lila heffaklump med tung byst, ungefär så kommer jag att se ut. Tanten konstaterade ganska snabbt att jag nog inte kunde ha en tublångklänning för den hålls inte upp. Det försökte jag berätta åt henne redan för början men hon ville då inte lyssna på mig. Som om jag inte skulle veta hur de fungerar, lever ju trots allt med dem 24h/dygn...
Blev lite efter i tidsplaneringen men jag hann på en kaffe till Maricas, och sen till Oravais på klappdelning.
Där åt vi för omväxlings skull :D
Smarrigare än smarrigast smörgåstårta -my favourite!- å ngn frusen kaka som inte va frusen :)
Vielen Dank till värdinnan!!

Tjohooo, äntligen en chokofondue!! Den skall testas i krabbis på lördag, för sen är det chokostop i 1mån! Tack snälla rara Fifoli!!!!
Efter klapputdelningen planerade vi nyårsmenyn, den blev googoo den, as usual :)


Då jag kom hem flyttade jag in i vitrinskåp nr.1. Det tog inte länge förrän det blev fullt. Och nu måste jag nog låna lite utrymme i det andra som jag lovade åt A för sprit m. tillbehör....kanske bara nedreskåpen tar jag :D
Nu har jag bokat in 2 utvecklingssamtal till sista jobbveckan, ledig som man är...

Tömma å fylla diskmaskinen å vika å hänga tvätt, sen tar jag natten. Stort möte på G imorgonbitti, måste vara pigg å kry!
Ja och så skall jag plocka mina ögonbryn här i mörkret, extas idag då jag köpte en pincett efter många om och men!! -lycka-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar