tisdag 21 december 2010

Dagens händelser

Idag hade vi julfestdag på skolan, 2st har vi klarat av!
Det började ju inte så bra med ambulansbesök, en stackars liten 1-åring föll i våra stentrappor å slog upp halva skallbenet. Och ni VET den blodmängd som kommer ur ett huvudsår, det var massor, typ överallt! De flesta lärare blev lika chockade som föräldern o vårt nyaste stjärnskott kom inte ens ihåg nummern till räddningsverket då han skulle ringa...min vana trogen va jag mest fascinerad och sku ha behövt ha näsan mitt i jacket. Men sån tur hade vi att en läkare satt i publiken och skötte saken i de 35min!!!! det tog innan bilen kom (seriöst altså, Mejlands ligger typ 2km ifrån MAX). Om jag inte blir sjuk efter att i strumpfötterna stått å väntat på den i 20min i snön blir jag aldrig sjuk!

Men sen, sen löpte det bättre.
Vi hade slömys i klassen före och efter lunch.
Elev diskuterade allvarliga saker med mig idag igen.
HUR Titti ha du fått all färg ovanför dina ögon?!?
Är det vackert?!????
Tycker pojkar det OCKSÅ?!?!

Sen tog jag av min ena ring i klassen medan jag smorde in mina händer. Efter att ha klargjort varifrån jag fått den ville han prova den.
Kan jag få den och spara den? Sen ger jag den till den jag skall gifta mig med?!?
Tyvärr lilla vän den är min, du får prova den men sen ge tillbaks den.
Efter att ha gjort det och visat mig boken försökte han smyga ner igen med ringen på sitt finger.
Ehrm, du glömde ngt...
Ah just, men nu får jag ju inte ge den till dig då jag vill...
Hmmm, eh nä, jag vill ha den nu!

Att förstå sig på dessa små söta barn och deras filosoferingar:)

Men vår julfest gick jättebra och vi har världens bästa elever!! De var så himla duktiga och man blev alldeles varm i hjärtat! Hoppas denna fina tradition håller i sig!

Sen var det presentdags;
Var är logiken med att ge mig en helt supervacker blomma då jag åker hem direkt imorgon och inte kan njuta av den?!? Och de vet att jag åker! Tänkte i ett kort ögonblick att jag spar pappret och packar in den igen i morgonbitti, släpar den till skolan, till tåget, på tåget, under bytet, från Tervajoki till finkon. As if!!
Men chokon däremot får HÖGSTA betyg!! Precis vad jag behöver, vill ha och kan släpa med mig ;) Och tänk att det var just Fazers superlyxchoko ja va sugen på å köpte en LITEN platta av idag, och vad hittar jag inte i mitt paket sen?!? Lycka!
Och OBS! här finns alla tre sorterna!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar