måndag 20 december 2010

NYHETEN!!!!

Herreguuud, jag har mitt i yran GLÖMT att berätta för er, DEN GODA NYHETEN, som också är en bidragande orsak till mitt yrande å snurrande:

Jag har fått jobb i Österbotten,
på världens sötaste å bästa skola dit jag suktat sen hösten 2006 då jag var på praktik ;)
Hurra hurra hurra!
Ni aaaaaanar inte hur glad i själ å hjärta jag blev då meddelandet kom!


Men sen blev det bråttom må ni tro, på 4 dagar skall jag nu ha tömt klassrum, arbetsrum, datorn, minnepinnen, skåpen, lådorna, skrubbarna och gömställena på jobbet. Skriva utlåtande för alla mina elever, ha överföringsmöte med min ena vikarie, informera båda mina vikarier, klämma in utvecklingssamtal med de akuta föräldrarna, skriva 5 veckoscheman samt leta material och förbereda dem och nu känner jag mig lite lätt stressad!
Samtidigt blev det brått att springa alla ärenden på stan åt syrrans stundande bröllop och inse att shit nu e d färdigvinglat i stan. Säga upp alla gymkort, internet, kabelpaket, lägenheter, busskort osvosv. Hoho!
Lägenheten får tyvärr lämna till ett senare skede. Men sini det gör inget, den står kvar på mitt namn hela januari, jag får det bara inte att gå ihop annars!

Och, viktigt viktigt, den inplanerade tjejhelgen skall naturligtvis infinna sig som planerat i januari, dock i en lite tommare lägenhet så ni får ha lite överseende tjejer. Om det nu anmäler sig fler än den ena som hittills skött sig ;)

4 kommentarer:

  1. G R A T T I S ! ! Härligt att det ordnade sig med jobb :)

    SvaraRadera
  2. va kul. du behöver it va hemmafru i finken notå :D

    SvaraRadera
  3. Thanke Danke!
    Nee e blev inget hemmafru liv, fast A redan börja fyll på vinställningen åt me ;)

    SvaraRadera
  4. Grattis! Vad bra att du fått jobb.

    SvaraRadera