söndag 12 december 2010

en smakbit senare

ligger jag på vår pygmésoffa å har ont överallt på och i kroppen!
kollar Idol-reprisen, dricker jaffa, vet att jag snart kommer att somna igen, surar över att A for till lappland NU och mitt tåg går om 1h.

Men har hunnit avverka ett julfest på furirbostället i Oravais i fredags och en möhippa i vörå å vasa igår.
Natta natta!

Edit: Ja alltså då jag först skrev var det ju !7! h tills tåget gick, inte 1!
Nu 3½h senare sitter jag fortfarande ensam här medan det blir kallare och kallare där ute och surare och surare här inne. Hur svårt kan det vara att komma hem och krama mig?!? Jag är i desperat behov av närhet och tycker förstås att han mycket hellre kunde vara här och paja på stackars sjuka mig än att ränna iväg till lappland, nu då jag en gång är hemma och allt! Men ingen röd Opel i sikte...
Fan att det har ryckt ut fordon i Vörå idag, allt pipande och blinkande har varit underhållning för min trötta hjärna.
Nu är det 3½h kvar tills tåget rullar iväg från finnlandet med mig. Hoppas det går bättre än i fredags då jag kom hem!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar