söndag 9 januari 2011

helgens mat

It´s just one of the pictures som vägrar samarbeta. Ni får titta på sniglarna från sidan då ;)

Vi var till grekiska restaurangen Minoz på fredag och åt med några av våra vänner. Som en liten kombinerad avskeds- och förlovningsmiddag.
Jag hade sniglar i tomat å örtgegga till förrätt.
Helt ok, men ingen höjdare! Godast är de nog då de är vitlöksgratinerade!

Efter mycket om och men fick jag min huvudrätt, oxbiff fylld med svamp å getost tillsammans med tomatsalsa. Åh herreguuud så GOTT!! Den får alla poäng av alla möjliga!!!

Kvällen fortsatte på Bruuweri och detta fick jag i avskedspresent, ni kan ju gissa hur bra det gick med min diet i fredags ;) Sen avslutade vi med en snabbis på allas vårt TP.

På lördagkväll var vi på middag till Berghäll. Jag kommer inte alls ihåg vad det hette det som vi åt men det var en engelsk pub-maträtt som var supergod!
Idag åt vi på Sikala, som egentligen heter Sea Horse, som tydligen är ett ställe man bara MÅSTE ha besökt om man bor i Rödbergen/Eira. Där blev det lax, mums mums!

Så nu är jag mätt å belåten, kontot halvtomt å dieten käpprätt åt helvete!
Men hej, nya tag då jag bor i Vörå. Där finns inga andra frestelser än hemgjord mat å kokt broccoli, typ :)

Nu skall jag fortsätta titta på Housewifes, förtränga liiite till att jag borde förbereda några utvecklingssamtal som jag har i morgon, och eventuellt kika på lite lektioner också...
Och hej kommer ni ihåg de missnöjda? Rektorn ringde mig idag och berättade att ena föräldern lämnat ett röstmeddelande IDAG! att barnet inte återvänder efter julen, de byter skola. Det går inte att ringa upp på deras nr. och inget mail eller meddelandet till mig så långt ögat och örat kan nå.
That´s how we do it in the capital city...egentligen borde man ju inte bry sig, men jag tycker så synd om barnen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar