torsdag 13 januari 2011

sista måltiden

Men istället för att dela den med 12 lärjungar delade jag den med 12 underbara bitar av glädje.
Det tyckte jag att jag var värd idag efter veckans slit å långa arbetsdagar.

Läste nyss lite mail från föräldrarna och blev nästan tårögd. De är så hemskt snälla! Och barnen var så söta idag, jag mina egna alltså. Tips till andra lärare; meddela inte en dysfasiklass redan på måndag att det är din sista arbetsvecka, före torsdag har de snajat att du inte kommer att jobba där mer och du kan inte med betyg i framtiden "straffa" dem för deras beteende. Det lärde jag mig den hårda vägen idag :)

Imorgon skall jag bjuda mina små gryn och kära arbetskollegor på sockerröror av olika slag.
De har också varit hemskt snälla och rara och goa hela veckan. Kommer nog att sakna dem!

Nu skall jag underhålla min nattgäst, och kanske packa lite, å sen sova så det blir FREDAG!

1 kommentar:

  1. snart var det klart nu då..:) och så får du komma hem till slätterna!

    SvaraRadera