onsdag 19 januari 2011

namnbyte!

Nu har jag bytt namn på min blogg.
Det skär lite i hjärtat, ögonen och öronen. Men hittade inte på ngt annat så där i all hast.
Men det var ju liksom inte det som var meningen, måste hitta en ny mening för att fortsätta!

Nåja, det är att ta seden dit man kommer och anpassa sig därefter.
Människan är tack och lov så fantastisk att man anpassar sig lätt.
Men det blev svårare än jag trodde.
Jag trodde inte att jag var så lättpåverkad från omgivningen, men där hade jag fel.

Nu pratar jag konstigt igen på min arbetsplats, tills jag hittat tillbaka till den slarvsvenska som pratas i skolorna här och slipper min gumisvenska som pratas i skolorna där.

Ett blad har vänts i mitt liv, ny sida i boken, tom och fin.
Undras just vad den kommer att fyllas med?!? Spännande!

Där, där bakom udden från salutorget fanns min lilla gata. Nära Brunnsparken, Koffparken, Fabriksparken och massor av vatten. Hejdå Smedsgatan, I will always remeber you :) Ett superfint ställe att bo på och jag trivdes massor där!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar