onsdag 5 januari 2011

tristessen

Det mest häpnadsväckande som hänt i kväll var att byta sängkläder. Annars har jag haft tråkigt tråkigt tråkigt, plockat ur och i diskmaskin, lagat mat, färdkost till imorgon och andra husmorssysslor.
A har legat som död för omvärlden på soffan, uppslukad av en film, och jag har försöööökt. Men varit så oliiidligt rastlös!

Det förde tankarna till villan, den underbara platsen på vår jord! Där är det helt ok att sitta och göra ingenting, stirra ut över havet, lösa korsord, läsa eller bara se varandra djupt i ögonen.
Hoppas sommaren och värmen infinner sig snart!


Imorgonbitti åker vi ner till Helsingfors, det börjar närma sig slutet. Kan hända därför jag är så rastlös typ...trist och tråkigt känns det nu. Men det blir bättre!
Vi skall gå ut och äta med våra vänner, njuta och mysa lite en sista gång.

Nu tror jag att jag tar tag i ficklampan och fortsätter plöja Gabaldon, har idkat det några timmar redan idag ;)
Håller på dö av choko- å rödvinsabstinens!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar