torsdag 25 november 2010

att vänta...

...är inte min grej!
Jag vill att han skall komma nu nu nu NU!! Sen skall jag pussa på honom tills han storknar! och somna sött i hans håriga armar, romantiskt va?!? ;)

Idag fick jag äntligen tag i ngn som kunde hjälpa mig med mitt adress-problem. Jag har inte fått fylla på mitt personliga busskort eftersom jag inte har någon boendeadress i staden från november....Hmm, WHAT tänkte jag då!! Har väl bott här sen augusti 2008 så det torde inte vara ngt problem. Men den elaka tanten på hkl ville inte ge sig och svamlade ngt om magistraten å bla bla.
Nå så ringde vi till magistraten, typ 100 gånger på 4 dagar. 99 gånger fick jag lyssna på kö-musik och 1 gång prata engelska med en tant som kopplade mitt ärende vidare.
Sen ringde jag till posten och fick napp direkt och hjälp av en mkt trevlig och serviceminded rikssvenska. Hon förstod inte följande dilemma; hos magistraten är jag boende på Smedsgatan, hos befolkningsgrejen är min permanenta adress i Karvsor och hos posten har jag ingen bostad alls. Fast de eftersänder FORTFARANDE min post hit efter dessa år...!!! Ah, men den trevliga tanten skrev min tillfälliga boendeadress ner på alla ställen hon hittade och printade och skrev och kollade. Sen lovade hon mig att jag på måndag får gå och fylla på mitt busskort. Hurra!

Altså ATT det kan vara svårt i ett jävla i-land! Och detta med språket går mig på NÄRVRIN!!!!!

Men nu skall jag vänta lite till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar