onsdag 3 november 2010

Seriös

Jag har varit seriöst seriös med mina små monster idag!
Vi har gått på museum. Till skolmuséet tog vi oss och träffa en gammal sträng lärarinna som tog oss på en tidsresa. Det var ett bra koncept i sig men ganska mycket skåpmat för oss som hade i fjol gammaldags skolvecka. Men ÄNDÅ fick jag skämmas över en del av dem som inte riktigt kom i håg efter 2sek att man måste vara tyst...
Vi har sjungit psalmer på religion. Jag hade svårt att hålla mig för skratt då t.o.m tondöva JAG hörde hur falskt det lät när jag stämde upp...hoho!
Vi har fått bidrag för att åka till Esbo och titta på Flickan med svavelstickorna (fast jag idag lovade monstren att vi inte åker på fler utflykter eftersom de aldrig kan bete sig) och beställa H.C.Andersens lättlästa bokpaket
. Sen kan vi ha läsprojekt och skapa ngt vackert ur böckerna. Hehe...

Nu skall jag sockerknarka medan jag gör ett hissaprov åt dysfatikerna, rättar matteprov och sen åker jag hem och städar inför mina nattgäster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar