onsdag 24 november 2010

tamtadamm!



Jag har strukit 1/1o av mitt julgardin (endast skarven där det varit hopvikt, varför stryka hela?!? Efter 3 år otvättat tror jag det snart står för sig själv i skåpet ;) ) och hängt upp det all by my self. Svär varje gång över hur ont det gör i mina armar då jag måst jobba uppåt, men vad gör man inte för julkänslan :) Jag hittade min ljusstake bland alla dammråttor och kaniner och konstaterade att ett ljus satt
löst. Kanske ingen bra idé att pusha runt den under sängen varje gång jag dammsugar...
Min röda julduk strök jag 2 varv på var sida för den var en katastrof och är det fortfarande med alla sina fetfläckar som int gått bort i tvätten.
Ja och inte att förglömma, jag fick ju ett PAKET idag på posten, och ett igår. Hurra!!! Idag kom en lillajulsklapp till mig och min fästman (därav handduken mitt på bordet) av mammsen och igår kom en julklapp till min fästman. Jag älskar paket!!!
Som tur är syns inte alla fint packade IKEA-kassar jag gömt under bordet här :D
Sen undrar jag varför alla mina julgrejer är röda. Visst det är en fin färg, men det blir ju lite tråkigt
i längden med rött rött rött. Därav min bruna gubbe med inslag av grått damm på benen. Blockljusen är från IKEA, inköpta i höstas, dubbelt inpackade. I can see why, it stinks!


Nu kan jag med gott samvete gå och lägga mig i kväll och sova gott. Jag har i af försökt skapa lite julfint här på Smedsgatan och jag hoppas stämningen infinner sig till veckoslutet!
Just nu är det bara för mkt med allt.




Sen önskar jag att lillajulstomten, födelsedagstomten eller någon annan snäll tomte kommer med en ny adventsljusstake åt mig eller till finkon. Min råkade ut för en liten olycka i fjol och detta är resultatet efter mycket skrubb å tvätt.

2 kommentarer:

  1. Oj, vilken vacker gata du måste bo på... ;)

    SvaraRadera
  2. NU tände det vad du menade...måste blogga ett nytt inlägg, läsa kommentaren 2gg och gamla inlägget 1 gång innan det dök upp ett svajande ljus ;)

    SvaraRadera