torsdag 11 november 2010

klump i magen

Det fick jag idag. Mina egna fingrar plita ner på min egen jobbdator att mitt eget jobb står till förfogande fr.o.m v.9 2011. Och direkt jag tryckt på sändknappen fick jag världens ÅNGEST, ont i hjärtat och klump i magen!
- jag vill inte lämna mina små monster-änglar
- jag vill inte flytta från min lilla lägenhet
- jag har inget jobb
- gud jag måste börja SÖKA jobb
- gud gud gud jag måste meddela chefen mitt beslut, och sen alla föräldrar
- jag måste ta avsked av alla mina sötisar, många krokodiltårar kommer att rinna där!
- jag måste ta avsked av staden, lägenheten och alla mina vänner här
- iiiiik, jag måste lämna mina små!

Ja och så höll det på...tills det trängde fram i hjärnan på mig varför. Varför jag flyttar hem och varför jag tog det här beslutet redan då för länge sen och varför jag blev så säker på det för en tid sen och började meddela de närmaste mitt beslut. Men jag har också till viss del förträngt det fast jag pratat om det. Vill inte tänka på jobbiga saker!
Och gissa liiiite många getögon jag kommer att få...FY på er!!
Men om saker och ting går som planerat så känns det ju iaf lite bättre att jag vet att de kommer att få en superduktig vikarie som tar över, tryggare att lämna de små liven till personen i fråga än om det blir ngn vilt främmande gammal hagga. Huuuh så hemsk tanke!

Måste repa mod till nästa vecka...och ringa lite samtal först för att ordna det ena och det andra...

3 kommentarer:

  1. Det finns nog små monster-änglar här oxå ;)

    SvaraRadera
  2. Tror ja säkert, men de är redan ngn annans. Ngn som hann forma dem i början...men det kommer väl nya hela tiden :)

    SvaraRadera
  3. Stora förändringar i livet innebär alltid lite ångest, oavsett hurdana förändringar det är. Och du vet ju vad du kommer hem till :) Det går nog bra ska de se!

    SvaraRadera