torsdag 18 november 2010

det där med att packa ner ägodelar...


...är ju inte alltid så roligt.
Iof är det ju roligt nu för jag tänker på att min fästman skall köra hem det till vår bostad i Vörå.
Jag får packa upp dem vid ett senare tillfälle till vårt första och riktiga gemensamma hem!
Det negativa är dock följande; för varje pryl jag tar ner och plockar bort kommer det fram flera gram damm...vilket påminner mig om alla dessa gånger jag snabbstädat under de 2½år jag bott här. Vill inte tänka på vad som döljer sig bakom soffor, skrivbord, TVbord, väskorna under sängen....uuuuh!

Har 1ggr grundstädat, ni vet plockat bort allt, torkat damm, hängt ut mattor och piskat, torkat mer damm, dammsugit, torkat golv, skurat bakom toalettstolen osv...Det var efter föräldrarnas första besök (kommentarer kring min städning..) inför deras andra besök (ingen skillnad noterades....) så efter det var det bara who cares?!? Jag har aldrig tid att krypa på knä flera timmar i sträck! Dessutom har jag ingen utvecklad allergi och är frisk som en nötkärna, så lite skit i hörnen härdar bara! Det är min livsfilosofi det ;)

Borde kanske vara lite krativ?!? Gammal peffanit som man är. Göra en fin liten välkommen hit-present till den som övertar min lägenhet sen om några månader ;D

1 kommentar: