söndag 21 november 2010

massa bilder

från helgens eskapader.
Lördagen




Ikea-besök i arla morgonstund! Missade bussen och möglade i 2h på deras café. Nästa gång jag åker dit hoppas jag kunna köpa saker till vårt gemensamma hem!
Sen färgade syster håret på mig. Jag vet jag inte skulle göra det förrän efter julen, men utväxten gjorde mig galet grå!
Grekisk restauran. VITLÖK!
Icebar. Den fjantigaste turistattraktionen jag hittills sett i denna stad! Det var som att gå in i ett kylrum, bokstavligen! Kanske lite kallare :) Och där fanns, förutom vi, en massa störande turister som trodde vi ville ha dem på foto -suck-
Sen till Shakers på en modern spiderpig (kolla pink-färgen!), mango ivanon, geisha ivanov å holy diver.
Sen sov vi gott!




Söndag




Köld! (vi har btw fått snö i hufvudstaden i helgen!!!!)
Frysa lite.
Vandra runt på stan och drägla åt en massa saker som jag vill ha.
Säga upp min vänskap med DinSko på Mannerheimvägen.
Frysa.
Unna oss goda och ohälsosamma saker på café, dagen till ära :)
Leta varm dunjacka och varma stövlar på Sokos. Bli lessen och deprimerad!
Köpa 1 st. julklapp.
Sen FRÖS vi reven av oss medan vi väntade på julöppningen. För att vara julöppningen i Finlands huvudstad måste jag säga att det var en stor besvikelse och en fjantig tillställning. Det var som langradin på vöörodagan; gamla brand- å polisfordon, kennelklubben, barn, ponnyn, å sen TOMTEN som knappt syntes inne i släden.

Nu har syrran åkt :(
Det var hennes sista besök i min lägenhet :(
Jag skall muntra upp mig själv med en ansiktsmask, fotbad, varm glögg och pyssla de sista julkorten.

Inte alls städa, tvätta å diska. FY så TRÅKIGT!
Ni måste ursäkta bildråddet i helt fel ordning och ovanpå varandra, orkar inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar