torsdag 18 november 2010

flitens lampa lös ett par timmar

Åh, jag har varit effektiviteten själv idag! Tillverkat stjärngossarnas stjärnor på pinn; bandsåg+sandpapper+erikeeper blir TOPPEN. En rekvisition för guldfärg imorgon också och måndagen är räddad. Mitt luciatåg kommer att va finast i byyin! Men hur de låter sen....aaah t.o.m jag som är tondöv som sjutton hör hur falskt det klingar! De nynnar i 17 olika tonarter med 5 olika tempon, sjunger olika verser på samma gång osv. Oj ändå hur vi skall få rätsida på detta?!?!?

Jag har förberett nästan alla måndagens lektioner redan :)
Jag har rättat prov.
Jag har skrivit veckoplanering. (glömde sätta in övningstid för julfesten men man kan inte komma ihåg och hinna med allt ;p)
Jag har skrivit in uppförande vitsord på alla de 51 elever jag lär...(har redan ångest över nästa veckas vitsordsrumba och teknik!)
Och jag var hem kl.18!!!!!!! :o
Måste övervaka arbetssittningen imorgon så dit far extra timmar, men sen är det veckoslut med syster yster!

Wich reminds me; need to KILL all inhabitants in my apartment typ NOW!!!

Sen skall jag ta mig lite röd vätska, varm eller kall är ännu frågan. Tycker iaf att jag är värt det efter en dag som denna...!

4 kommentarer:

  1. Förrersten e de ganska sött med luciatåg (och övriga barnkörer) där alla sjunger olika tonarter och verser :D

    SvaraRadera
  2. tack! jag skall memorera den tanken sen då det gäller :)
    Men jag tror nog de skärper till sig på dagarna D, plus att vi bara övat med piano 1ggr hittills, annars har de fått följa mig; som också byter tonart för varje gång vi övar :D

    SvaraRadera
  3. Har aldrig fattat varför man ska öva julfestprogram två månader på förhand. Lågstadielärare borde lära sig tagga ner vad det beträffar. Alla skulle må bättre av det. De stackars föräldrarna orkar inte heller sitta och titta på ett flera timmar långt julfestprogram. Oj, huuvadå för alla tradiga teaterstycken:(

    SvaraRadera
  4. Det är när man inte har tid att öva mer än 1ggr/vecka så måste man börja i tid. Lucia är det redan 13.12 så då skall vi uppträda.
    Sen har vi inte ett enda teaterstycke på vår julfest, så hoppas föräldrarna hålls vakna! ;)

    SvaraRadera